Inköpare- vi har nätverket för dig!

04 april 2017

Arbetar du med inköp och skulle vilja träffa inköpare från andra branscher för att utbyta erfarenheter och samtidigt lära dig nya saker om inköp? Då har vi ett nätverk för dig. Vårt Inköpsnätverk har varit igång sedan 2014 och samlar deltagare från olika branscher. Vi träffas regelbundet under året och gör gärna besök hos andra företag för att lära oss mer om vilka inköpsrutiner andra har. Detta varvar vi med träffar med olika teman.

På vår nästa träff besöker vi ICAs modernaste fullsortimentlager i Helsingborg som vuxit kraftigt de senaste åren. Hur arbetar de med inköp? Jonas Andersson, inköpsansvarig, kommer att berätta mer.

Våren avslutar vi med en träff om Affärer med högriskländer. Där kommer Peter Linderoth, advokat Mannheimer Swartling, att lära deltagarna mer om hur de upptäcker risker i sina affärer mot olika länder, hur de bör kontrollera sina samarbetspartners och hur man kan skydda sig i sina avtal. Peter har arbetat på plats i flera länder där riskerna är höga och kommer dela med sig av sin erfarenhet och kunskap på ett praktiskt sätt.

Läs mer om Inköpsnätverket eller kontakta Ulrika Dieroff eller Johanna Krantz för mer information.